Řada lidí je toho názoru, že po úplném konci koronavirové krize bude spousta běžných věcí z našeho života fungovat zcela jinak. Změní se především naše hodnoty a nahlížení na život, na naše zdraví, budeme si více vážit společně stráveného času se svými blízkými a budeme si více vážit komfortu, který máme. Jestli to tak bude, nebo ne, o tom by se dalo polemizovat. Změna v nakupování módy ale skoro určitě nastane.
Rozhodně nelze říct, že by se nakupování přes e-shopy rozmohlo až s příchodem koronaviru. Je to rychlá a pohodlná cesta, jak nakupovat nejen módu. Nemusíme chodit do obchodu a čekat dlouhé fronty u převlékacích kabinek nebo u kasy. Navíc, pokud jde o oblečení, bývá na e-shopech mnohem lepší výběr nežli v kamenných prodejnách. Někdy můžeme pozorovat i rozdíl v cenách. Oblečení na e-shopech bývá levnější a na první pohled nás mnoho věcí zaujme, kdežto v běžném obchodě mnohdy bloudíme a nemůžeme tak snadno nalézt pro nás to pravé.
Během koronavirové krize mnohé internetové obchody s módou zaznamenaly rapidní nárůst objednávek, jelikož kamenné prodejny byly zpočátku uzavřené a zkoušení oblečení bylo z hygienických důvodů zakázáno. E-shopy mimo jiné nabízí řadu výhod v podobě slev, dopravy zdarma, možnost zaplacení zboží on-line a podobně. To se zejména v době karantény velice hodilo. Člověk nemusel do obchodu a stýkat se s lidmi. Mohl v klidu zůstat v bezpečí svého domova. Řekněme si upřímně, že většina z nás si na tento komfort rychle zvykla. Je velice pravděpodobné, že i ti, kteří dříve nebyli zastánci on-line nakupování a až díky karanténě mu přišli na chuť, do klasického obchodu zavítají už jen výjimečně.
Když se nad tím zamyslíme, takřka celý módní průmysl se přenesl do digitálního světa. Vzhledem k tomu, že nebylo možné pořádat veřejné akce, spousta přehlídek a dalších eventů byla vysílána on-line. Díky tomu jsme například mohli být svědky londýnského fashion weeku i během koronakrize. Musíme si tedy přiznat, že celá tahle situace má i své určité výhody.
Foto: Unplash.com.