Paříž se stále vzpamatovává z požáru své nejvýznamnější památky. Katedrála Notre-Dame však zůstane zachována, a to především díky štědrosti lidí, kteří na její opravu věnovaly astronomické částky. Přispěly i významné módní značky.
O Notre-Dame bychom mohli říci, že je pýchou Francie. Nádherná stavba se doposud těšila hojné návštěvnosti turistů, dokud ji minulý týden nezachvátil ničivý požár, který zanechal značné škody. Naštěstí se ale podařilo část katedrály zachránit spolu s některými vzácnými artefakty, které se v ní zrovna nacházely.
Když se po katastrofě vyčíslovaly škody, bylo zcela jasné, že opravy budou stát nemalé částky a mohou trvat i několik let, pokud má být památka obnovena. Byla proto vyhlášena národní sbírka, do které se zapojil i François-Henri Pinault, jenž je ve Francii vlivnou osobností. Je ředitelem společnosti Kering, která má pod křídly prestižní módní značky, jakými jsou například Yves Saint Laurent nebo Gucci. Na opravu Notre-Dame přislíbil neuvěřitelných 100 milionů eur, což v přepočtu činí zhruba 2, 6 miliardy korun. 200 000 milionů eur pak věnuje společnost LVHM, pod kterou spadá například Louis Vuitton, Givenchy, Fendi a mnoho daších.
Svoji lítost vyjádřilo nespočet celebrit. Obecně byla celá událost medializována a byla hlavním tématem na sociálních sítích. Některým lidem připadá nefér ten fakt, že na opravu památky byly věnovány miliony eur, ale globálním problémům se taková pozornost nevěnuje. Co si o tom myslíte vy?
Foto: Getty Images, Instagram.