Česká společnost Notino prodávající parfémy a kosmetiku musí na základě pravomocného rozhodnutí Vrchního soudu v Praze poskytnout informace o tom, odkud získává produkty značky Chanel, které má ve své nabídce. Na konci listopadu tímto nařízením prozatím skončil spor trvající už šest let.
Ačkoli Notino kvůli nízkým cenám v podstatě vždy provázela nedůvěra, v tomto případě se vůbec nejedná o podezření z prodeje padělků. Chanel si jako luxusní značka pečlivě vybírá, kdo bude smět jeho výrobky prodávat, a stanovuje přísné podmínky, které musí zájemci splňovat – například mít nejméně tři kamenné prodejny a oddělené předváděcí místnosti jen pro Chanel. Přesně daná je i podoba prezentace výrobků.
Oficiální povolení nabízet zboží s logem Chanel má v České republice pouze sedm firem a Notino mezi nimi není, přestože se o získání licence roky snaží. Francouzská značka založená roku 1910 v žalobě nepožaduje, aby Notino její zboží přestalo prodávat, zakročit chce naopak proti přeprodejci, který českému e-shopu parfémy poskytuje. Ten totiž porušuje smluvní podmínky.
Generální ředitel firmy Notino Zbyněk Kocián přímo na oficiálních stránkách společnosti odpovídá na to, jak je možné, že Notino Chanel prodává, přestože nemá oficiální povolení výrobce. Uvádí, že v rámci celé Evropské unie je možné nakupovat jakékoli zboží a dále jej prodávat. Přiznává, že produkty Chanel kupují od jejich přímých partnerů. Zároveň dodává, že naprosto chápe, proč se Chanelu nelíbí, že jejich produkty prodávají a snižují tím hodnotu značky. Notino podle něj ovšem „hraje za zákazníky, nikoli s brandy“.
„Vůbec nezaznělo, jak tu ochrannou známku tím, že ji používáme, poškozujeme,“ komentoval rozhodnutí soudu právní zástupce Notina Tomáš Marek. Notino se pokoušelo přesvědčit soud, že firma Chanel si oficiální prodejce vybírá diskriminačním způsobem, francouzský soud už ale dříve potvrditl, že je způsob výběru legitimní. Společnost Notino nyní zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu.
Zdroj info: ČTK, Echo24.