Modelka Sofía Jirau není jen tak ledajakou modelkou. Sofía, rodačka z Portorika, se narodila s hendikepem, který se povětšinou neslučuje s kariérou špičkové modelky – s Downovým syndromem. Nyní se ovšem objevila v kampani Victoria’s Secret.
Downův syndrom v lehčí formě, kterou Sofía trpí, není překážkou pro modelingovou kariéru. Jak Sofía píše ve svém příspěvku instagramu, kde představuje svou spolupráci s Victoria’s Secret, stát se modelkou v kampani pro světoznámou značku spodního prádla byl vždycky její sen.
Sofía je již „zavedenou“ modelkou v oboru. Už v roce 2020 měla možnost předvádět na prestižním New York Fashion Weeku a tehdy poprvé výrazně oslovila módní obec.
Během pandemie pracovala dále. Sofía se svým týmem stála za vnikem kampaně „No Limits„, prostřednictvím které chtěla vzbudit povědomí o svém postižení. I díky této kampani se dostala do hledáčku značky Victoria’s Secret.
Victoria’s Secret si napravuje reputaci
Značka Victoria’s Secret byla v posledních letech pod palbou kritiky. Americká herečka Jameela Jamil označila Victoria’s Secret za transfóbní značku diskriminující ženy, které nedisponují „ideálními mírami“ modelek. Podobné obvinění vzbuzující velkou publicitu může mít v dnešním světě pro značku jako je Victoria’s Secret fátální důsledky. I proto se značka snaží seč může, aby si napravila svou pošramocenou reputaci z posledních let.
Kampaň „Oblak lásky“ má za cíl spojovat
Kampaň s názvem „Love cloud“ neboli „Oblak lásky“ je prvním velkým počinem nového kreativního ředitele Raúla Martineze, kdysi pravé ruky slavné Anny Wintour. Poselství kampaně se nese v „duchu inkluze“, jak Martínez poznamenal v tiskové zprávě.
Kampaň byla představena jen pár dní po svátku všech zamilovaných s tím, že lásku bychom měli vnímat a cítit se zamilovaně a to nejen na Sv. Valentýna.
Krom Sophíe se v kampani objevily i skutečné hvězdy světového formátu, jako je Hailey Bieber, Paloma Elsesser, Adut Akech, nebo Valentina Sampiao.
Kolekce je určena i na sport. V rámci respektu k ženskému poprsí různých velikostí a tvarů jsou v kolekci nastavitelné sportovní podprsenky, push-upky nebo spodní prádlo s vycpávkami „měkkými jako obláček“, jak hovoří oficiální tisková zpráva. Kampaň zdůrazňuje flexibilitu a pohodlí, aniž by byla ohrožena funkčnost a estetičnost.