Nevinný módní doplněk, který je součástí nové módní kolekce Pradamalia, rozpoutal módní válku. Na sociálních sítích se to jen hemžilo negativními komentáři, někdo dokonce volal o bojkotu celé značky Prada, která patří mezi nejluxusnější značky na světě. Co bylo důvodem?
Rasismus nebo pouhá náhoda?
Opička pochází ze série klíčenek kolekce Pradamalia. Nutno podotknout, že i ostatní klíčenky mají trochu zvláštní vzhled. Největší pozornost ale vzbudila černá opička, která byla hned považována za rasistický symbol, se kterým značka Prada šlápla hodně vedle. Opička je totiž černé barvy s výraznými rty. Podle zákazníků byla až moc podobná rasistické parodii černochů, které jsou známé především v USA.
„Ďábel opravdu nosí Pradu“ „Třesu se vzteky…“
Na sociálních sítích se ihned rozpoutala diskuse a zákazníci žádali o okamžité stažení opičky z prodeje. Vznikla dokonce i petice, ta však neměla úspěch kvůli nízkému počtu podepsaných.
Prada se veřejně omluvila
Trvalo tři dny, než značka podlehla nátlaku veřejnosti a omluvila se. Došlo také k okamžitému stažení opičky z prodeje. Ve svém prohlášení Prada trvá na tom, že rozhodně nešlo o úmyslnou podobnost s blackface, ale omlouvají se za škody, které napáchali.
Negativní reklama je také reklama. Přesně v to musí teď luxusní značka Prada věřit, protože se vzpamatovávají po klesajících tržbách za poslední tři roky. Doufejme, že nedojde k větším škodám a Prada přijde s novou módní kolekcí, která sklidí větší úspěch.
Foto: CBS, Prada.