Luxusní značky nám každou chvíli představují nové kolekce oblečení, které reagují na nejnovější módní trendy. U parfémů je tomu ale jinak. Parfémy jsou nepostradatelnou součástí každého outfitu a existují ikonické vůně luxusních značek, které jsou trendy i po sto letech. Pojďme si je připomenout.
Chanel No. 5
Uvedení na trh | 1921 |
Autor | Ernestem Beaux |
Složení: HLAVA | aldehydy, bergamot, neroli, citron |
Složení: SRDCE | kosatec, jasmín, konvalinka, růže |
Složení: ZÁKLAD | ambra, santalové dřevo, vanilka, vetiver |
Cena | 3300 Kč až 4690 Kč (100 ml) |
Tento žebříček musíme začít možná tou nejvíce ikonickou vůní v historii, a tou je parfém Chanel No. 5. Není snad jediného člověka, který by neslyšel o legendární vůni N°5. Jedná o klasiku luxusní značky Chanel, která byla vytvořena speciálně pro Coco Chanel v roce 1921, a to Ernestem Beauxem [1].
N°5 má základ santalové dřevo, které tvoří hlavní charakter parfému. Společně s ylang ylang, jasmínem, růžovými květy a neroli tvoří parfém, který si získal nejen samotnou návrhářku Coco Chanel, ale i zástupy žen po celém světě. Dodnes je parfém nesmírně populární, i když už oslavil 100 let!
Chanel No. 19
Uvedení na trh | 1971 |
Autor | Henri Robert |
Složení: HLAVA | bergamot, galbanum, hyacint, neroli |
Složení: SRDCE | kosatec, jasmín, konvalinka, narcis, růže, ylang-ylang |
Složení: ZÁKLAD | větvičník, kůže, pižmo, santalové dřevo, cedr |
Cena | 2937 až 4270 Kč (100 ml) |
U značky Chanel se ještě chvilku pozdržíme. Zapomenout bychom totiž neměli ani na parfém N°19, který také patří mezi TOP parfémy, a to už od roku 1971. Jak už je u značky Chanel zvykem, je tento parfém nenapodobitelný.
Na rozdíl od sourozence N°5 je N°19 lehkou a čistou vůní. Hlavním prvkem je hyacint, konvalinka a kosatec. Jedná se tak o květinovou vůni, která je omamná a nositelku rázem přenesou do ničím nerušené přírody, jak říká výrobce. [2]
Dior Diorissimo
Uvedení na trh | 1956 |
Autor | Edmond Roudnitska |
Složení: HLAVA | konvalinka, ylang-ylang |
Složení: SRDCE | amarylka, boronie |
Složení: ZÁKLAD | jasmín |
Cena | 1519 až 2536 Kč (50 ml) |
Christian Dior miloval květiny. Chtěl tak vytvořit vůni, která bude ženu provázet celým dnem, jako by měla puget květin stále u sebe. To se mu podařilo v roce 1956, kdy vytvořil parfém s názvem Diorissimo. Christian Dior toužil po složení parfému, které bude čistě z květinových prvků. Později bohužel musely být složky trochu poupraveny, jelikož některé z použitých látek přestaly vyhovovat standardům mezinárodní asociace vůní IFRA. [3]
V současné době je složení parfému především konvalinka, kterou Christian Dior miloval. Dále v ní najdete prvky jasmínu a výtažku z ylang ylang.
Guerlain Shalimar
Uvedení na trh | 1925 |
Autor | Jacques Guerlain |
Složení: HLAVA | květy, bergamot |
Složení: SRDCE | kosatec, jasmín, růže |
Složení: ZÁKLAD | vanilka, kosatec, opoponax, fazole tonka |
Cena | 1590 až 2233 Kč (50 ml) |
Pokud milujete orientální vůně, je parfém Shalimar pro vás jako stvořený. Vytvořen byl v roce 1925 a i když měl na trhu malou pauzu a znovu byl na trh uveden v roce 2001, stále patří k ikonickým vůním, které změnily svět parfumérie.
Shalimar znamená vášnivý milostný příběh. Parfém v sobě skrývá příběh princezny, pro kterou nechal vládce postavit Šalimarské zahrady v Láhauru (Pákistán). Kromě tohoto příběhu v sobě ukrývá prvky vanilky, mocného bergamotu a svěžího kosatce. [4]
Yves Saint Laurent Opium
Uvedení na trh | 1977 |
Autor | Jean Amic, Jean-Louis Sieuzac a Raymond Chaillan |
Složení: HLAVA | mandarinka, bergamot, konvalinka |
Složení: SRDCE | jasmín, karafiát, myrha |
Složení: ZÁKLAD | vanilka, ambra, pačuli, opoponax (sametová pryskyřice) |
Cena | 895 až 1909 (30 ml) |
My ženy jsme od přírody tajuplné komplikované bytosti (minimálně pro muže tak působíme). Pokud tak hledáte parfém, který bude stejně tak komplikovaný, zahalen tajemstvím a opojnou vůní, pak parfém Opium značky Yves Saint Laurent je pro vás ten pravý. Tento parfém patří k nejvíce oblíbeným orientálním vůním, a to už od roku 1977, kdy byl parfém uveden na trh. [5]
Nejprve ucítíte mandarinku a svěží bergamot s jemnými prvky konvalinky. Srdce parfému obsahuje jasmín, myrhu a karafiát. Vzhledem ke svému promyšlenému složení se po dlouhých hodinách parfém promění ve svůj základ, kdy můžete cítit vanilku, pačuli, prvky ambry a sametové pryskyřice.
Zdroje
- Cenové rozsahy parfémů pochází ze srovnávače Zbozi.cz