Každý týmový sport má svou vlastní komunitu. Fandění, předzápasové zvyky a tradice, to vše jsou nezbytnosti každého správného fanouška. Proč ale také nenosit tématické oblečení? Seznamte se s módní značkou Hockey Wifey, která vyrábí originální a trendy kousky nejen pro hokejové přítelkyně.
Zakladatelkou značky Hockey Wifey je hokejistka Klára Hudečková, která nás pravidelně zásobuje naprosto jedinečnými kousky, které si zamilujete stejně jako my.
Ahoj Klárko, seznámíš nás na úvod se značkou Hockey Wifey?
Ahoj! Značka Hockey Wifey vznikla v létě roku 2016. Chtěla jsem tehdy upozornit na to, že i holky hrají hokej (dodnes to spousta lidí netuší). Jenže jsem potřebovala oslovit co největší možnou skupinu lidí, a tou byla v té době dle mého názoru skupina přítelkyň, manželek hokejistů a fanynek hokeje. Proto tento název.
Vlastně jsem ani přesně tehdy nevěděla, co přesně budu tvořit, ale ono se to v té hlavě vždy nějakým způsobem dalo dohromady a ve většině případech to mělo úspěch.
Hokej je ti odmalička blízký. Od hokeje k módě je to ale docela skok. Jak vznikl nápad na navrhování oblečení s hokejovou tématikou?
Začalo to tím, že mě moje spoluhráčka oslovila s nápadem natočit mini amatérský seriál o tom, jaké je být holka a hrát hokej. V té době jsme měly stejný režim jako kterýkoli jiný tým kluků v ČR. Jen nás to prostě neživilo.
Než jsme začaly natáčet, vznikl k tomu náš merch, ale nakonec z toho všeho sešlo. Já se ale nápadu dělat značku nepustila. A začala jsem pracovat na úplně novém projektu sama a tím je právě Hockey Wifey.
Kdyby ses mohla vrátit v čase dejme tomu třeba o 10 let zpátky, dala bys přednost hokeji nebo navrhování oblečení – tedy módě?
No 10 let zpět mi bylo 14 let. A upřímně jsem vděčná za vše jak to bylo a je. V té době jsem přecházela z klučičího týmu do ženského a čekaly mě úžasné roky života, protože jsem potkala fakt skvělé lidi a kdyby těch nebylo, nebylo by nejspíš ani Hockey Wifey. Myslím si, že vše má svůj čas a vše je tak jak má.
Na tvém e-shopu jsou k prodeji trička, mikiny, tepláky, různé doplňky se znakem značky Hockey Wifey, kterou si nikdo nemůže splést. Navrhuješ také elegantní košile, na kterou si můžou zákaznice nechat našít jakékoliv jméno a číslo. Tento nápad s košilí nás obzvlášť zaujal a nadchl. Mají totiž skvělý střih, který dokonale zvýrazní postavu, o materiálu ani nemluvě… Kde čerpáš inspiraci?
Jak jsem již naznačila, vždy se mi to nějakým způsobem vytvoří v hlavě a pak to jen musím zrealizovat. Dnes už mám mnohem větší možnosti tvořit, co se týče jak finanční stránky, tak i kontaktů.
Ono se někdy zdá, že je to jednoduché – plácnout logo na tričko, ale pokud chcete, aby to mělo úroveň a smysl, je potřeba se do toho trošku více položit a pracovat na všech detailech. Dnes si dávám mnohem více záležet na maličkostech, které jsem na začátku přehlížela. Přece jen jsem začínala, v pro mě neznámém odvětví.
Proč je podle tebe důležité být součástí hokejové komunity skrze módu?
Myslím si, že stejně jako pro mě je pro spoustu lidí hokej vášní a životním stylem. Jen jsem spojila mé oblíbené dvě věci.
Pokud máte přítele hokejistu, tak se ve většině případů točí veškerý režim podle jeho rozvrhu. Pokud sama ten hokej hrajete, víte nejlépe co všechno je tomuto koníčku potřeba obětovat. Ono pokud se na tohle podívá člověk, který to nikdy nezažil, zdá se že „hokejky“ mají vše jednoduché, přece se živí tím, co je baví, honí se jako blázni za pukem, ale opak je pravdou.
Od malička trénují každý den a v podstatě se na tohle zaměstnání připravují podstatnou část života. Ale nikdo vám nedá jistotu toho, že se zítra nezraníte nebo, že nedostanete angažmá. U ženského hokeje je to stejné s jediným rozdílem a to je ten, že se tím u nás nikdy živit nebudete a musíte to dělat pro zábavu.
Navrhuješ oblečení především pro ženy, najdou se ale kousky i pro muže. Mají muži o tyto kousky zájem, nebo stále převažují ženské zákaznice?
Pánskou kolekci jsem začala tvořit hlavně z důvodu toho, že opravdu hodně kluků začalo nosit kšiltovky s “holčičkou”. Tím začal být větší a větší zájem o pánské věci, až jsem udělala pár mikin a kšiltovek s pánským logem a vážně se to chytlo. Ale zatím se to nemůže vyrovnat množství prodaných dámských věcí. Ty opravdu hodně převažují.
Začátky nebývají jednoduché. Kdo tě v těch tvých – ať už hokejových nebo módních – nejvíce podporoval? Kde jsi čerpala odvahu na založení značky, která navrhuje oblečení s hokejovou tématikou jako první v republice?
V obou případech je to jednoznačně moje rodina. Rodiče se mnou a bráchou vysedávali na zimním stadionu už od přípravky a také všichni poctivě nosí kousky, které navrhuji. No a nemohu nezmínit moje kamarády a spoluhráčky. Všechny jsou v tom se mnou od začátku.
A teď trochu k módě jako takové. Co říkáš na současné módní trendy? Který je tvůj oblíbený?
Abych byla upřímná, nijak extra to nesleduji a netvrdím, že zrovna teď se tohle nosí a tohle ne. Já osobně miluji basic styl a téměř vše, co je oversized.
Jako malá jsem se snad až do puberty oblékala jako kluk a slovo podpatky jsou pro mě do dnes hrůzostrašné slovo. Miluji tenisky, do těch jsem maniak! Věřím, že v jednoduchosti je krása, a proto jsou takové i mé věci.
Zahrneš některý z těchto trendů do tvých kolekcí? Na jaké kousky se můžeme těšit v nejbližší době?
Určitě! Ve výrobě už mám parádní oversized kousky, doufám, že se vše povede tak, jak si přeji. Pokud ano, máte se opravdu na co těšit.