Módní retailer H&M to s inovátorstvím v módním průmyslu myslí vážně. Zejména když přijde řeč na ekologii a udržitelnost, H&M se řádí k novátorům v oboru. Důvod je zřejmý – v minulosti byla značka H&M mnohokrát spojována s obrovskými skandály kvůli dodavatelům z jihovýchodní Asie, kteří zaměstnávali děti v naprosto nevyhovujících podmínkách, které se blížily spíše novodobému otroctví. I proto je každá podobná kampaň značky H&M jakýmsi vykoupením z dřívějších problémů, kterým značka čelila.
H&M spojilo síly s nizozemskou kurýrní službou Fietskoeriers.nl, která má svou sítí pokryto více než 30 nizozemských měst. Celá spolupráce funguje tak, že nejprve Fietskoeriers vyzvednou zásilky z centrálních H&M skladům svými bioplynovými vozidly a následná dovážka ke koncovým zákazníkům probíhá už za pomoci kurýrů a jejich bicyklů.
Tento typ doručování nabízí nizozemská verze H&M e-shopu s tím, že cena i doba doručení (do druhého dne) je shodná s jinými typy přeprav, které nizozemská mutace H&M e-shopu nabízí.
“Jsme nadšení když vidíme vzrůstající zájem o udržitelnost napříč našimi zákazníky. Pevně věříme, že si naši zákazníci rovněž zamilují tento ekologický způsob doručování balíčků z našeho e-shopu. Těšíme se na vyhodnocení tohoto pilotního projektu, které nás čeká a zároveň vyhlížíme další ekologické způsoby dopravy, které jistě naši zákazníci ocení”.,
říká Pascal Brun, ředitel oddělení udržitelnosti v H&M.
Foto: H&M, Fietskoeriers.nl.