Bohužel ani módnímu světu se nevyhýbají skandály a kontroverze. Oblíbený řetězec H&M nyní čelí obvinění ze špehování svých zaměstnanců, ke kterému mělo docházet v servisním středisku H&M v německém Norimberku.
Módní řetězec H&M řeší poslední dobou jeden problém za druhým. V minulosti přišlo obvinění z rasismu, když byla na e-shopu uveřejněna fotka černošského chlapečka v mikině s nápisem „Nejlepší opice v džungli“. Fotografie byla sice později stažena a zástupci H&M se omluvili, ale od té doby byl zaznamenán značný pokles zisků. Když pak na jaře 2020 nastala koronavirová krize, zisky šly opět rapidně dolů. Dle posledních údajů klesly o více než polovinu. Proto v nejbližší době dojde k uzavření celkem 250 prodejen po celém světě. Nyní ale řetězec čelí dalšímu dosti závažnému obvinění. Údajně špehuje své zaměstnance.
Německé orgány pro ochranu osobních údajů pokutovaly H&M částkou 35,3 milionů eur (v přepočtu 950 milionů korun). Dle nich mělo docházet k hrubému narušování soukromí zaměstnanců a porušování pravidel pro ochranu osobních údajů. Německo je v tomto případě velice striktní a nekompromisní.
Takto vysoká pokuta samozřejmě zasadila módnímu řetězci další ránu a brzy může dojít k tomu, že zcela zkrachuje. Sice se říká, že špatná reklama je také reklama, ale skandály a kontroverze mohou velice uškodit. Pro mnoho zákazníků je totiž důležitá nejen kvalita výrobků, ale také to, jak se značka prezentuje a jakou má pověst.