Módní řetězec H&M, který jen v České republice čítá kromě e-shopu více než 50 kamenných poboček, počínaje 19. listopadem 2018 ukončuje prodej plastových tašek, které doposud nabízel k zakoupení na všech svých pokladnách.
H&M tak reaguje na zvýšený tlak na omezení nadměrného používání plastových tašek, jejichž spotřeba je enormní a neekologická. Namísto plastových tašek bude H&M nabízet tašky papírové. Cílem je nejen snížit množství produkovaného plastového odpadu, ale také motivovat zákazníky k ekologickému a udržitelnému chování a ke snížení spotřeby plastových tašek napříč naší společností.
Papírové nákupní tašky záměrně nebudou zákazníkům nabízeny zdarma – důvod je prostý – módní řetězec chce zákazníky „naučit“ nosit se s sebou vlastní nákupní tašky, což je součástí myšlenky udržitelného chování při nakupování.
„Část výtěžku z papírových tašek bude navíc věnován organizaci INCIEN, která se zaměřuje mimo jiné i na projekty, které pomáhají šetřit přírodní zdroje a snížit používání plastů. Ze spolupráce Institutu cirkulární ekonomiky a firmy H&M vznikne v příštím roce publikace zaměřená na cirkulární ekonomiku v textilním průmyslu, kterou budou doprovázet desítky přednášek pro studenty a širokou veřejnost. Tento projekt bude financován z části výtěžku z prodeje papírových tašek.“
Slavomíra Barnová, PR manažerka H&M pro ČR.
„Dlouho jsme zvažovali, jestli je nahrazení plastových tašek papírovými opravdu tou nejlepší cestou. Z některých studií totiž vyplývá, že výroba plastových tašek je menší zátěží pro životní prostředí. Nakonec jsme H&M v rozhodnutí používat tašky papírové podpořili. Zaměřujeme se na skutečné uzavření cyklu a navrácení materiálů zpět do oběhu a v posledních letech je bohužel recyklace plastů v Česku na nízké úrovni,”
vysvětluje Soňa Jonášová z Institutu cirkulární ekonomiky, který H&M pomáhá stát se cirkulární firmou.
Foto: Unsplash.com, Pixabay.com.