Před pár dny vydal módní dům Dolce&Gabbana prohlášení, ve kterém se veřejně zavázal k ukončení produkce módního oblečení a doplňků z pravé zvířecí kožešiny. Pravou kožešinu ve svých módních kolekcí nahradí tzv. eko-kůží. Co známou luxusní značku vedlo k tomuto rozhodnutí?
Dolce&Gabbana následuje své konkurenty
Italští módní návrháři Domenico Dolce a Stefano Gabbana založili Dolce&Gabbana v roce 1985 a takřka od počátků patří tento brand k předním značkám v segmentu luxusní módy.
V rozhodnutí skoncovat s pravými kožešinami následují další módní velikány, jako jsou například Armani, Versace, Valentino nebo Prada, u nichž k podobnému rozhodnutí došlo v minulých letech, jak uvádí server CNBC.
Módní trendy byly vždy ovlivněné děním ve světě. V dnešní době tzv. udržitelné módy, která dbá na ekologickou a ekonomickou udržitelnost, není velkým překvapením, že i značka Dolce&Gabbana chce fungovat tzv. v souladu s přírodou.
Další důvod pro tento razantní krok ve vývoji módní značky je i skutečnost, že Itálie před několika týdny schválila zákon, který zakazuje kožešinové farmy. Kožešinové farmy chovající nejčastěji norky, činčily nebo lišky, musí ukončit svou činnost nejdéle do června tohoto roku.
V minulosti se značka dočkala veřejných protestů
V minulosti byla značka Dolce&Gabbana často kritizována právě za využívání pravých kožešin ve svých produktech. Nejednou se setkala s veřejnými protesty. Podobnou zkušenost ovšem mají i jiné značky z kategorie „luxusní módy“.
Rozhodnutí o ukončení používání kožešin je pozitivně přijato nejen mezi módními fanoušky, ale i v řadách ekologických aktivistů. Kupříkladu PETA, nezisková organizace bojující za práva zvířat, považuje tento krok za své vítězství, jak uvádí na svém webu.
Náhrada ve formě eko-kůže
Ve svém prohlášení zástupci značky sdělili, že i nadále budou spolupracovat se svými kožešníky, aby udrželi řemeslo i pracovní místa. Ve svých kolekcích ovšem pravou kožešinu nahradí eko-kůží, a to jak na oblečení, tak na módních doplňcích.
„Celý módní průmysl hraje významnou roli ve společenské odpovědnosti, kterou je třeba podporovat a propagovat,“ řekl Fedele Usai, ředitel pro komunikaci a marketing skupiny.