Známe ji jako značku oblečení, které se hodí do přírody i do města a zpravidla zasahuje především zákazníky, kteří žijí aktivním životem. Řeč je o značce Bushman, která se na našem trhu zabydlela už před téměř dvěma dekádami.
Málokdo ví, co vlastně předcházelo nápadu na pohodlné oblečení, které musí něco vydržet.
Jindřich Melichar se rozhodl v roce 1995 podniknout cestu kolem světa a s sebou si vzal pouze batoh. Takto procestoval USA, Kanadu, Aljašku, Nový Zéland a zejména Austrálii, ve které právě vznikl nápad na značku Bushman (název vychází z australské kultury, která tímto pojmem označuje svobodomyslného člověka z buše). V té době totiž na našem trhu neexistovala firma, která by nabízela odolné a zároveň pohodlné oblečení na dlouhé túry v divočině.
Jindřich dal následně dohromady veškeré poznatky a nápady z cest, aby mohl vzniknout podnik s oblečením pro volné chvíle, který čerpá inspiraci z přírody. S tím také souvisí materiál, ze kterého je oblečení Bushman vyráběno. Už od začátku převažuje ve složení látek bavlna. Důvodem je prodyšnost a savost tohoto materiálu, protože to jsou vlastnosti, které aktivní člověk od svého oblečení vyžaduje. Doplňky jsou převážně z kůže, ovšem slevové kupóny na tuto značku jen tak nenajdete…
Kroky k úspěchu
První kamenná prodejna vznikla v Lazarské ulici v Praze a značka se pomalu dostávala i do dalších měst. V roce 2002 Bushman přesunul své menší kamenné obchody do obchodních center. Změnil vzhled obchodů, prezentaci zboží a dostal se do povědomí širší veřejnosti. Posléze přibyl eshop.
Dnes v Česku naleznete 28 značkových prodejen Bushman a 7 na Slovensku. V roce 2011 začala společnost připravovat expanzi do dalších zemích Evropy. Nyní má již vybudované zázemí, showroom a fungující e-shop v Německu, prodejnu v Bulharsku, zastoupení v zemích Beneluxu a dalších. Rokem 2015 se firmě naskytla příležitost zapojit se do projektu Meohub, který pod záštitou velké společnosti Meopta nabízí vytipovaným českým firmám podporu pro základní orientaci na americkém trhu, zázemí zejména v právních, logistických a administrativních službách přímo v USA.
Odolné oblečení pro každého
Bushman má široký záběr co se týče oblastí, ve kterých je toto oblečení využíváno. Jako synonym pro odolné oblečení inspirované přírodou nahrazuje v některých případech i pracovní oblečení. Nosí jej například zaměstnanci národních parků, nebo zoologických zahrad, ale také zástupci velkých firem.
Značka může pomáhat
Kromě podnikání je nyní Bushman zainteresovaný také v řadě zajímavých projektů. Právě rozvoj společnosti mu dovolil například podpořit charitativní organizaci Unicef. Výtěžek z kampaně s názvem Bushman for Unicef, Water for Africa, zajistil zdravotně nezávadnou vodu v postižených oblastech Afriky. O dva roky později nastartoval Bushman dlouhodobou akci na podporu projektů ochrany přírody a zoologických zahrad v Česku a na Slovensku.