Světovými médii proběhla zpráva, která možná není až tak překvapivá. Americká módní značka specializující se na dámské spodní prádlo Victoria’s Secret hlásí špatné výsledky. Victoria’s Secret zažívala v minulých letech poměrně značné eskapády. Od otevřené kritiky trans modelek ze strany marketingového ředitele (která vedla k jeho konci ve vedení značky) až po sázku na diverzitu a propagaci modelek všech tvarů. S tím je ale nejspíš konec. Značka se totiž neprodává.
Eskapády v letech minulých
Značka Victoria’s Secret se dlouhodobě ocitala pod palbou kritiky a kontroverzí v souvislosti s jejím obrazem ženské krásy a tělesných standardů. Jednou z největších kontroverzí byla kritika za propagaci nerealistických tělesných ideálů.
Módní přehlídky Victoria’s Secret se staly známými díky účasti takzvaných „Angels,“ což jsou velmi dobře placené modelky s téměř nepředstavitelně dokonalými tělesnými proporcemi. Tento idealizovaný obraz ženské krásy byl mnohými kritiky označován za škodlivý a nepřístupný pro většinu žen, což vyvolalo debatu o nutnosti změny standardů a propagaci různorodosti ve světě módy.
Victoria’s Secret zažila také kontroverzi v souvislosti s transkomunitou. Jedním z významných incidentů bylo v roce 2018 vyjádření od ředitele marketingu společnosti Eda Razeka. Razek byl kritizován za své komentáře o tom, že „Victoria’s Secret není určena pro transgender ženy“. Tyto komentáře byly vnímány jako diskriminační a vyvolaly značný rozruch.
Tato kontroverze vedla k ostré kritice ze strany aktivistů za práva LGBT a transgender komunity. Veřejnost tvrdila, že takový postoj značky je nepřijatelný v době, kdy se společnost více zaměřuje na inkluzi a respekt k různorodosti. V důsledku této kritiky se Victoria’s Secret začala snažit měnit svůj přístup k této problematice. Značka se začala angažovat v projektech a kampaních, které podporují práva transgender osob a začala spolupracovat s transgender modelkami. Mezitím Ed Razek z vedení společnosti odešel.
TIP: Přečtěte si také článek o revolučních saunových kalhotách, které pomáhají zhubnout!
Nové směřování směrem k diverzitě
Victoria’s Secret toužila po návratu na výsluní a proto kompletně změnila strategii, která vedla k propagaci inkluze, „body positivity“, LGBTQ+ komunity a dalších témat, která rezonují u mladé generace. Jedním z vyvrcholením byla spolupráce s trans modelkou Valentinou Sampaio.
Propagační materiály a sociální sítě Victoria’s Secret rovněž napovídají, že značka byla v tomto tažení velmi důsledná. Jenže výsledky nepřicházely. Spíše naopak. Zdá se, že propagace spodního prádla prostřednictvím mnohdy až obézních modelek prostě není cesta k profitu.
Vystřízlivění a návrat k sexy modelkám
V poslední době se v kampaních Victoria’s Secret začaly objevovat osvědčené krásky, jako je například Emily Ratajkowski, Hailey Bieber, Paloma Elsesser nebo Ali Tate-Cutler. Upadající prodeje jsou silnější motiv než propagace témat spojených s „body-positivity“, jak se zdá.
Britský plátek Daily Telegraph zprostředkoval vyjádření CEO značky Martina Waterse k aktuální situaci: „Realita, jak všichni víme, je taková, že věci nejdou s ohledem k výkonu společnosti podle plánu.“ Dále Waters doplnil, že podpora inkluze v posledních letech bohužel nezvrátila klesající zisky společnosti.
Zdroje:
- https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Razek
- https://en.wikipedia.org/wiki/Victoria%27s_Secret
- https://graziamagazine.com/articles/the-problem-with-victorias-secret-was-its-cmo-ed-razek/https://edition.cnn.com/style/why-victorias-secret-is-bringing-sexy-back-bof/index.html
- https://www.telegraph.co.uk/us/news/2023/10/18/lingerie-victorias-secret-feminist-makeover-sexiness-sales/