Konec s obézními modelkami. Victoria’s Secret se po hrůzných výsledcích vrátí ke štíhlým modelkám

Světovými médii proběhla zpráva, která možná není až tak překvapivá. Americká módní značka specializující se na dámské spodní prádlo Victoria’s Secret hlásí špatné výsledky. Victoria’s Secret zažívala v minulých letech poměrně značné eskapády. Od otevřené kritiky trans modelek ze strany marketingového ředitele (která vedla k jeho konci ve vedení značky) až po sázku na diverzitu a propagaci modelek všech tvarů. S tím je ale nejspíš konec. Značka se totiž neprodává.

Eskapády v letech minulých

Značka Victoria’s Secret se dlouhodobě ocitala pod palbou kritiky a kontroverzí v souvislosti s jejím obrazem ženské krásy a tělesných standardů. Jednou z největších kontroverzí byla kritika za propagaci nerealistických tělesných ideálů.

Módní přehlídky Victoria’s Secret se staly známými díky účasti takzvaných „Angels,“ což jsou velmi dobře placené modelky s téměř nepředstavitelně dokonalými tělesnými proporcemi. Tento idealizovaný obraz ženské krásy byl mnohými kritiky označován za škodlivý a nepřístupný pro většinu žen, což vyvolalo debatu o nutnosti změny standardů a propagaci různorodosti ve světě módy.

Victoria’s Secret zažila také kontroverzi v souvislosti s transkomunitou. Jedním z významných incidentů bylo v roce 2018 vyjádření od ředitele marketingu společnosti Eda Razeka. Razek byl kritizován za své komentáře o tom, že „Victoria’s Secret není určena pro transgender ženy“. Tyto komentáře byly vnímány jako diskriminační a vyvolaly značný rozruch.

Tato kontroverze vedla k ostré kritice ze strany aktivistů za práva LGBT a transgender komunity. Veřejnost tvrdila, že takový postoj značky je nepřijatelný v době, kdy se společnost více zaměřuje na inkluzi a respekt k různorodosti. V důsledku této kritiky se Victoria’s Secret začala snažit měnit svůj přístup k této problematice. Značka se začala angažovat v projektech a kampaních, které podporují práva transgender osob a začala spolupracovat s transgender modelkami. Mezitím Ed Razek z vedení společnosti odešel.

TIP: Přečtěte si také článek o revolučních saunových kalhotách, které pomáhají zhubnout!

Nové směřování směrem k diverzitě

Victoria’s Secret toužila po návratu na výsluní a proto kompletně změnila strategii, která vedla k propagaci inkluze, „body positivity“, LGBTQ+ komunity a dalších témat, která rezonují u mladé generace. Jedním z vyvrcholením byla spolupráce s trans modelkou Valentinou Sampaio.

Propagační materiály a sociální sítě Victoria’s Secret rovněž napovídají, že značka byla v tomto tažení velmi důsledná. Jenže výsledky nepřicházely. Spíše naopak. Zdá se, že propagace spodního prádla prostřednictvím mnohdy až obézních modelek prostě není cesta k profitu.

Vystřízlivění a návrat k sexy modelkám

V poslední době se v kampaních Victoria’s Secret začaly objevovat osvědčené krásky, jako je například Emily Ratajkowski, Hailey Bieber, Paloma Elsesser nebo Ali Tate-Cutler. Upadající prodeje jsou silnější motiv než propagace témat spojených s „body-positivity“, jak se zdá.

Britský plátek Daily Telegraph zprostředkoval vyjádření CEO značky Martina Waterse k aktuální situaci: „Realita, jak všichni víme, je taková, že věci nejdou s ohledem k výkonu společnosti podle plánu.“ Dále Waters doplnil, že podpora inkluze v posledních letech bohužel nezvrátila klesající zisky společnosti.

Zdroje:

  • https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Razek
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Victoria%27s_Secret
  • https://graziamagazine.com/articles/the-problem-with-victorias-secret-was-its-cmo-ed-razek/https://edition.cnn.com/style/why-victorias-secret-is-bringing-sexy-back-bof/index.html
  • https://www.telegraph.co.uk/us/news/2023/10/18/lingerie-victorias-secret-feminist-makeover-sexiness-sales/


Avatar

Agáta Eismannová

Jsem trochu snílek, trochu módní nadšenec, trochu romantik, trochu cynik. Zajímám se o zdraví a krásu, zejména o zevní péči o naše tělo. Není mi ale lhostejné ani to, co do svého těla dostávám skrze potraviny. Ráda předávám své vědomosti a zkušenosti i z oblasti zdravé výživy.