Dříve jen obyčejná trička nošená fanoušky na koncertech nyní získávají prestižní status haute couture díky módní značce Saint Laurent. A cenovce, která odpovídá této prestiži.
Ve své kolekci Vintage nabízí Saint Laurent použitá trička s motivy kapel za desetitisíce korun. Mezi nejvyhledávanějšími jsou ty od Nirvany. Například klasické tričko s ikonickým smajlíkem za 20.000 Kč nebo tričko In Utero za 70.000 Kč. Jedno tričko s motivem alba Incesticide z roku 1992 se stalo velkým hitem, podařilo se jej prodat za ohromujících 91.000 Kč.
Tyto výrobky a jejich ceny zaznamenaly velký ohlas na sociálních médiích. I známá hudebnice Kim Gordon ze skupiny Sonic Youth na Instagramu sdílela článek o těchto tričkách s (pravděpodobně ironickým) komentářem: „Sick! So punk!“. Fanoušci Nirvany na Twitteru vyjádřili nesouhlas. Jeden z nich poznamenal, že to je „úplný opak, než by Kurt Cobain chtěl. Ten si myslel, že 20 dolarů za vstupenku na koncert je moc.“
Ačkoli někteří s vysokými cenami nesouhlasí, třička z vintage kolekce se prodávají dobře – většina už se vyprodala. Takže je zjevné, že lidé jsou ochotní utrácet za kousek oblečení, který kdysi někdo koupil za pár korun na koncertě. Podle expertů se ceny těchto kousků prudce zvyšují, ať už jde o trička od Nirvany nebo jiných hudebních skupin. Prodejci vintage triček uvádějí, že pokud je původní gramofonová deska vyhledávaná za 10.000 Kč, pak i příslušné tričko bude stát podobnou sumu nebo dokonce víc.
Takže pokud si chcete pořídit stylové tričko od oblíbené kapely, můžete si být jistí, že za něj dáte slušnou částku. A i když si někteří klepou na čelo nad vysokými cenami, jiní ocení unikátní zážitek a neotřelý kousek oblečení, který módní dům Saint Laurent nabízí. Zaujme určitě nejen fanoušky Nirvany, ale i milovníky módy.
Zdroj: The Guardian