Oblíbený slovenský e-shop působící i v ČR bojuje o přežití. Prosí zákazníky o pomoc a láká na velké slevy

V poslední době se z České republiky stěhuje spousta módních značek, čehož jejich věrní zákazníci litují. Slovenská textilní společnost Fusakle, která je známá svými barevnými ponožkami, proto zkouší apelovat na ty, jimž by mělo jít o přežití brandu.

Pandemie i válka má na módu neblahý vliv

Nežijeme v jednoduché době. Zejména období koronavirové pandemie dostalo do kolen mnoho módních značek. Některé se zvedly, jiné ne, ti další ještě bojují.

Společnost Fusakle na svém facebookovém i instagramovém profilu i proto zveřejnila žádost o pomoc, kde informovala svou fanouškovskou základnu, že kvůli následkům pandemie, války na Ukrajině a také inflace nemá dobré ekonomické vyhlídky.

„Máme skvělé zákazníky, kteří mají rádi naši značku a vědí, že dodáváme kvalitní výrobky. Doufáme, že nás opět podpoří,“ řekl k celé situaci pro časopis Forbes Andrej Bartalos, majitel značky.

Jak mohou zákazníci pomoci? Firma požádala své sledující, aby ji podpořili nákupem co nejvíce výrobků. „Podobnou výzvu jsme zveřejnili i během pandemie, kdy jsme zákazníky požádali, aby si dále kupovali naše výrobky v e-shopu, protože maloobchodní prodejna byla zavřená. Pomohli nám. Díky nim jsme pandemii přežili,“ řekl Bartalos, jenž přiblížil, že firma se potýká s krátkodobým nedostatkem hotovosti a ve skladech má velké zásoby zboží v hodnotě asi dva a půl milionu eur.

Foto: Fusakle

Nová strategie, jak přežít?

Jak sám majitel Fusakle prozradil, už jednou se mu výzva osvědčila. Název napovídá, že se brand specializuje na ponožky, protože se ale jeho barevné kousky staly oblíbenými, rozšířila firma nabídku o další oděvní výrobky.

Značka si kladla i za cíl vrátit česko-slovenskému textilnímu průmyslu jeho lesk. Bohužel nepříznivá období jí plány poněkud kazí. Přitom před krizí se společnosti dařilo.

Jelikož jde o sezonní společnost, asi 60 procent prodejů se odehrávalo v posledním čtvrtletí (hlavně v listopadu a prosinci). Patrně i vy jste našli pod stromečkem vtipné ponožky. „Den před loňským Černým pátkem však započal na Slovensku lockdown a vše bylo zničehonic naprosto zavřené,“ přiblížil situaci z minulého roku Bartalos pro Forbes. Ten také popsal až hororovou situaci pro každého obchodníka, natěšeného na dobu hojnosti. „Na předvánoční nápor jsme byli připraveni, měli jsme padesát stánků v nákupních centrech, stovku zaměstnanců, asi tři stovky brigádníků a regály plné zboží,“ vzpomíná dodnes s těžkostí.

Ani otevřená nákupní centra pro očkované nic nezachránila. Lidé si sháněli dárky jinou cestou, mezi více lidí se i báli.

Šetří se všude

Zboží sice firma má, ovšem přeplněné sklady nestačí, podnikat musí i s finančním polštářem a ten spíš splaskl. Sám Bartalos odhaduje, že meziročně prodej klesl až o 40 procent. Vyhlídky také nejsou růžové, lidé nyní více šetří.

Firma zatím snížila počet pracovních míst a počet kamenných prodejen, uzavřít však nemohou některé velmi prodělečné stánky, protože jsou vázáni nájemními smlouvami s obchodními centry. Navíc i ona musí bojovat s rostoucími výrobními náklady.

Na e-shopu značky se tak logicky objevují velké slevy. Značka se snaží přimět zákazníky k objednávkám i za cenu nižší marže, o kterou se kvůli slevám připravuje.

Uvidíme, jestli se svět pro Fusakle zase více zbarví do veselejšího koloritu.


Avatar

Agáta Eismannová

Jsem trochu snílek, trochu módní nadšenec, trochu romantik, trochu cynik. Zajímám se o zdraví a krásu, zejména o zevní péči o naše tělo. Není mi ale lhostejné ani to, co do svého těla dostávám skrze potraviny. Ráda předávám své vědomosti a zkušenosti i z oblasti zdravé výživy.