Kreativní ředitel značky Balenciaga Demna Gvasalia se opět činí. Svým posledním počinem rozpálil během několika hodin doslova celý internet. Nová limitovaná edice tenisek na první pohled nepůsobí jako edice artiklů s cenovkou 650 $ až 1850 $, tedy od 15.000 Kč do zhruba 40.000 Kč.
Balenciaga v minulosti předvedla mnoho kontroverzních kolekcí, které nebývají typické pro luxusní značky. Byly to například kolekce holínek, gumových „crocs“ bot a dokonce i „crocs“ obuvi na platformě.
Obnošené tenisky jsou dalším z netradičních kousků, které tak nějak zapadají do portfolia Balenciaga posledních let.
Silueta těchto tenisek nápadně připomíná ikonické Converse Chuck Taylor tenisky. K dostání jsou v červené, černé a bílé, které jsou samozřejmě záměrně znehodnoceny a „opotřebeny“ tak, že původní odstín není ani příliš patrný.
Tenisky mají evokovat message, že se jedná o obuv, která by měla vydržet celý život. Kampaň stylizuje tenisky ještě o několik úrovní opotřebení výše, než v jaké podobě jsou skutečně k dostání.
Jak již bylo naznačeno výše, Balenciaga je značka s mistrným marketingem. Za poslední roky se jedná o další z řady počinů, které vyvolávají kontroverzi ve veřejném prostoru a cíl je pak splněn přirozeně – o značce se horlivě debatuje a píše v médiích po celém světě.
Možná i proto byla značka za minulý rok vyhlášena mezi 100 nejvlivnějších značek na světě časopisem TIME.