Už jste slyšeli o nové houbové kůži Mylo? Módní značky v čele s Lululemon a Stellou McCartney spojili své síly a začali propagovat houbovou kůži Mylo. Možná to nezní zcela lákavě, ale věřte, že Mylo má velkou budoucnost. Snaha vrátit se k přírodě a najít nový ekologický materiál podobný kůži, zavedla módní designéry až k houbové substanci.
Společnost Bolt Threads hledá inspiraci v přírodě a již několik let se věnuje vývoji vláken nové generace. Věří, že houbová substance je skvělou náhradou zvířecí i syntetické kůže.
Od roku 2018 vyrábí produkty limitované edice právě z Mylo. Jedná se v podstatě o materiál vyrobený z mycelia. Mycelium neboli podhoubí tvoří základ všech hub, je to shluk vzájemně propletených vláken. V některých případech jsou vlákna rozdělena septy na jednotlivé buňky a někdy je celé mycelium tvořeno jednou buňkou.
V módním odvětví je obrovská konkurence, každá značka se snaží přijít s něčím originálním, s něčím o co budou mít lidi zájem. Bolt Threads chce nyní ukázat světu novou technologii a přinést na trh nové možnosti. Již několik společností v čele se značkou Adidas uzavřelo partnerství s Bolt Threads a společně investují do vývoje obuvi zvané Mylo. Od letošního roku se na trhu setkáme s tenisky Mylo, které vznikly právě díky této spolupráci.
Zakladatel a generální ředitel společnosti Dan Widmaier se snaží rozšířit povědomí o biomateriálech, tak aby se staly volbou číslo jedna pro masové spotřebitelské použití.
Některé značky se začínají čím dál více zajímat o ekologickou stopu módního průmyslu. Snaží se o to, aby jejich výrobky nezatěžovaly planetu, aby byly pokud možno co nejvíce rozložitelné. Při dotyku syntetické kůže, cítíte její chlad. Naopak při dotyku Mylo pocítíte přirozené teplo a pružnost materiálu. Na to, jestli se Mylo uchytí, tak jak by si společnost přála, si musíme ještě pár let počkat. Pořídili byste si vy obuv Mylo?