Luxus a móda uchvacuje lidstvo již od nepaměti. Svět luxusních módních značek sice dostal v covidovém roce 2020 řadu závažných ran, ze kterých se mnoho značek bude vzpamatovávat ještě léta, i přes to si ale můžeme být jistí, že ty nejdražší a nejluxusnější módní značky přečkají na výsluní i po další léta.
Podívejte se na žebříček 10 nejdražších a nejluxusnějších módních značek současnosti. Oproti žebříčku 10 nejvlivnějších módních značek na světě, který jsme sestavili v roce 2014, došlo k několika zásadním změnám.
1. Gucci
Původ značky Gucci sahá do roku 1921, kdy tuto značku založil Guccio Gucci v italské Florencii. Značka se specializuje na produkci luxusních kabelek, obuvi, módních doplňků, ale i kosmetiky a dekorací do domácnosti. V roce 2021 se čekají velké oslavy 100. výročí od vzniku značky. Proto je až skoro symbolické, že v roce 2020 je Gucci označena za nejluxusnější módní značku světa.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $14.662M |
2020 | $17.630M |
2. Louis Vuitton
Louis Vuitton, spadající pod LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton, je synonymem luxusní módy. Proto není pochyb, že Louis Vuitton právem náleží mezi nejvyšší příčky žebříčku. Louis Vuitton je původem francouzská značka založená stejnojmenným podnikatelem a působí na módní trhu již od roku 1854. Dodnes se specializuje na produkci luxusního oblečení, šperků a obuvi.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $13.576M |
2020 | $16.479M |
3. Cartier
Na třetí příčku byla zařazena opět francouzská značka – Cartier. Cartier byla založena už v roce 1847 a její repertoár je tvořen téměř výhradně šperky, které se mohou řadit mezi vůbec ty nejluxusnější v celém šperkařském světě. Neméně proslulé jsou také hodinky této značky.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $13.642M |
2020 | $15.015M |
4. Chanel
Ve Francii ještě zůstaneme. Oceněním čtvrtá nejluxusnější módní značka světa náleží módnímu domu Chanel. Chanel spatřil světlo světa v roce 1911 a za jejím vznikem nestojí nikdo menší než věhlasná francouzská návrhářka Coco Chanel. Samotná Coco Chanel stojí také za věhlasným parfémem Chanel No. 5, který byl poprvé představen v roce 1921. Historie značky Chanel byla tvořena bohatými osobnostmi i po smrti Coco Chanel. Se značkou se pojí také jméno Karl Lagerfeld.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $11.470M |
2020 | $13.705M |
5. Hermés
A vracíme se zpět do Francie. Třetí nejhodnotnější luxusní značka Hermés byla založená v roce 1837 Thierry Hermésem. Krom vyhlášených kožených produktů je značka spjatá také s věhlasnými parfémy, šperky nebo hodinkami.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $10.920M |
2020 | $11.909M |
6. Rolex
Svět hodinek je s luxusní módou velmi úzce spjat. I proto se na šesté pozici objevila značka, kterou si každý vybaví ve spojením s luxusními hodinkami. Švýcarská značka Rolex se sídlem v Ženevě funguje na trhu od roku 1905 – tehdy ještě v Londýně, v Ženevě pak od roku 1912. Značka Rolex patří k přelomovým a inovátorským brandům v hodinářské branži.
Rok | Hodnota značky | |
2019 | $8.047M | |
2020 | $7.873M |
7. Dior
Značka Dior byla založena krátce po 2. světové válce v roce 1946 a za vznikem tehdy stál Christian Dior. I přes to, že Christian Dior zemřel již v roce 1957. Jeho celé jméno je se značkou, která spadá po koncern LVMH, spjato dodnes. Značení Christian Dior nese mnoho módních řad této značky. Ve vedení značky působil krátce i Yves Saint Laurent.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $6.323M |
2020 | $6.868M |
8. Coach
Žebříček 10 nejluxusnějších módních značek světa se poprvé přesouvá do zámoří. Mezi desítku nejluxusnějších módních značek patří také značka Coach známá jako Coach New York, která – jak název napovídá – pochází z americké metropole New York. Značka byla založená v roce 1941 manželským párem Miles a Lillian Cahnovými. Značka se specializuje na luxusní koženou módu od kabelek až po obuv.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $7.544M |
2020 | $6.812M |
9. Tiffany & Co.
Které značce se poštěstí, že se její jméno objeví v názvu filmu a dokonce filmu kultovního? Řeč je samozřejmě o snímku Breakfast at Tiffany’s v hlavní roli s nádhernou Audrey Hepburn. Značka Tiffany založená v roce 1837 patří na špičku v oblasti luxusních šperků Aktuálně probíhají jednání ohledně odkoupení značky koncernem LVMH.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $5.34M |
2020 | – |
10. Burberry
Desítku nejluxusnějších módních brandů uzavírá stálice na módním nebi – Burberry. Značka Burberry byla založena v roce 1856 v Anglii. Nejvíce se proslavila svým ikonickým kostkovaným vzorem zvaným „check“, který v módě patří asi k těm nejkopírovanějším na světě.
Rok | Hodnota značky |
2019 | $4.7M |
2020 | – |
Žebříček sestavila nezávislá poradenská společnost Brand Finance, která se zabývá oceňováním značek. Zdroj: https://brandirectory.com/rankings/luxury-and-premium/table.