Po několika měsících od úmrtí všemi milovaného módního návrhářka Karla Lagerfelda se samozřejmě objevily informace o tom, že značka Chanel nezvládá nepřítomnost Karla a vznikly pověry o rozpadu legendární značky, která už nemá co nového nabídnout. Kde je tedy pravda?
Tržby rozhodně neklesají
Nepravdivé informace o úpadku značky se objevily hned poté, co se začala šířit další falešná informace o stále klesajících tržbách, kvůli kterým nemá značka šanci na přežití.
Zástupci značky dlouho mlčeli a tyto nepravdivé informace ignorovali. Všeho ale do určité míry, že ano? Proto Chanel sdělil světu jasnou zprávu – tržby naší značky rozhodně neklesají, naopak stále stoupají! O tom svědčí i čísla za minulý rok. Tržby v roce 2018 dosáhly 11 miliard dolarů. Chanel se tak naopak raduje stále větší prosperitě.
Vliv Lagerfelda trvá
Karl Lagerfeld spolupracoval se značkou Chanel dlouhé roky. Proto není divu, že má nadále vliv na módní kolekce, i bez jeho přítomnosti. V Chanel moc dobře vědí, co by se mu líbilo a jaký by měl na jednotlivé kousky názor, a to především kreativní ředitelka Virginie Viard.
Zlepšující se finanční situace
Podle vyjádření rodiny Wertheimerů, kteří jsou majiteli značky už od dob jejího založení, se finanční situace značky stále zlepšuje. Celkové prodeje za rok 2018 vzrostly o 10 %. Chanel se nebojí také investovat. Poslední investicí byla třeba digitalizace a zabezpečení dodavatelů. Je tedy jasné, že Chanel tu s námi zůstane navěky, stejně jako Karl Lagerfeld v našich srdcích.
Foto: facebook.com/Chanel.