Španělský módní retailer ZARA dospěl k názoru, že je zapotřebí inovovat doposud jednoduché a střídmé logo tvořené elegantními patkovými písmeny s výrazným odsazením jednotlivých písmen ZARA za modernější variantu. Tímto krokem značka nejvýrazněji inovovala své logo od roku 1974.
Logo z dílny designérské skupiny Baron & Baron agency vzbudilo ve světě rozruch a jak to tak bývá – i rozpačité názory. Zatímco britský The Independent v kritizuje odklon od čistoty původního loga a sníženou čitelnost vlivem částečnému překrytí písmen, které působí stísněně až klaustrofobicky, servery jako FreeLogoServices.com nové logo naopak chválí.
Nové pojetí loga samozřejmě neušlo internetovým vtipálkům, kteří okamžitě reagovali na twitteru:
Zajímavá je i poznámka serveru HypeBeast.com, který zveřejnil tweet uživatele Gareth Hague. Dle něho použil Fabien Byron z agentury Byron & Byron stejnou typografii, se kterou slavil úspěch již v devadesátých letech ve své práci pro Harper’s Bazaar, nelze tak prý hovořit o unikátnosti loga.
Zara has changed its logo. pic.twitter.com/E5THAyZyEz
— وزه' (@ahmedrashadezz) January 27, 2019
Designérská skupina Baron & Baron agency je co se rebrandingu módních značek týká dá se říct specializovanou společností. Na svědomí má tato původně francouzská společnost loga značek DIOR, COACH nebo BOSS.
The new Zara logo is Fabien Baron being Fabien Baron, a typography he first used for Harper’s Bazaar in the early 1990s and seen consistently since https://t.co/xN9Bt0Cq91 pic.twitter.com/JfhzH69jz7
— Gareth Hague (@gareth_hague) January 27, 2019
Zdroj: The Independent, Baron & Baron, Hype Beast, Twitter.