10 Nejvlivnějších módních značek na světě

black framed sunglasses on white printer paper

20. století znamenalo ve spoustě oborů a odvětví lidské činnosti období nejzásadnějších inovací, které bych se nebál nazvat revolucemi. Móda je jedním z oborů, kde nastalo několik milníků. Módní průmysl vyrostl do ohromných čísel a ve svém růstu nadále pokračuje.

Ekonomičtí experti odhadují, že mezi roky 2013 a 2015 můžeme očekávat 5 až 6 % nárůst trhu s módou. V absolutních číslech to vypadá asi takhle. V současné době se hodnota módního trhu odhaduje na zhruba 274 miliard amerických dolarů a okolo roku 2015 lze očekávat, že jeho hodnota bude zhruba na 290 miliardách.

TIP: Jak vypadá žebříček 10 nejluxusnějších módních značek na světě aktuální k roku 2021.

Na první příčce žebříčku vlivu (odvozeno z tržní hodnoty) se v módním průmyslu delší dobu drží značka Louis Vuitton, jejíž hodnota neustále stoupá.

Zajímavější je však několikanásobně rychlejší růst značek Gucci, Prada nebo Hermés a to může znamenat, že někdy v nedaleké budoucnosti bude Louis Vuitton – jednička na světě – vystřídána. Až se tak stane, určitě o tom napíšeme ;).

Ještě jedna ekonomická zajímavost. Růst módních značek nebyl nijak omezen celosvětovou ekonomickou krizí, která nás pár let zpátky strašila. Ve společnosti Desigual by určitě mohli vyprávět.

Pojďme se spolu podívat na 10 nejvlivnějších a nejbohatších značek módního průmyslu.

10. Coach – hodnota značky: $4,8 miliard

coach

Coach, Inc. je americká značka specializující se na výrobu oblečení a doplňků z kůže. Společnost byla založena v roce 1941 v New Yorku. Současný vrcholný představitel firmy je její CEO Lewis Frankfort.

Data z roku 2013 říkají, že společnost Coach otevřela přes 600 obchodů v USA a v Kanadě.

Společně v koprodukci s Billym Reidem značka Coach dala za vznik jedné u nejdražších kabelek na světě v ceně okolo 20 000 dolarů.

Nicméně značka stojí i při zemi. Vedle luxusního zboží prodává i kabelky v cenách okolo 500 dolarů, což jsou ceny dostupnější pro více zákazníků.

9. Fendi – hodnota značky: $6,3 miliard

fendi

Fendi je italská módní značka založená v Římě roku 1925 zakladatelkou Adele Casagrande. Fendi má více než 117 obchodů po celém světě. Sídlo společnosti je i v současnosti v Římě.

Známé kabelky Fendi „baguette“ se prodávají za ceny od 2 do 5 tisíc dolarů.

8. Burberry – hodnota značky: $6,8 miliard

Burberry-AW-09-10-HQ-emma-watson-7684300-1420-1024

Burberry Group plc nebo jen Burberry je luxusní módní brand z Velké Británie. Historie společnosti sahá do roku 1856, kdy za jejím zrodem stál Thomas Burberry.

V současnosti se sídlo společnosti nachází v Londýně. Firma Burberry se prezentuje třemi hlavními značkami – Burberry Prorsum, Burberry London a Burberry Brit.

Burberry má na celém světě přes 500 obchodů ve více než 50 zemích. Nejznámější kabát Burberry vyrobený z peří pávů je k zakoupení za 35 000 dolarů.

7. Rolex – hodnota značky: $10,7 miliard

Rolex-Submariner-50th-Anniversary-Ad2

Rolex si celosvětové renomé vydobyla za své vysoce kvalitní ručně vyráběné hodinky. Všechny hodinky jsou výhradně značkou Rolex navrhovány, vyráběny, distribuovány a samozřejmě i prodávány. Pod značku Rolex patří i značka  Montres Tudor SA.

Švýcarská značka Rolex byla založena v roce 1905 pány Alfredem Davisem a Hansem Wilsdorfem.

Počátečním místem spolupráce byl Londýna až v roce 1919 se přesunuli do Švýcarska. Dnes společnost Rolex sídlí v Ženevě. Hodinky Rolex z kolekce Pearlmaster se prodávají za 53 000 dolarů.

6. Cartier – hodnota značky: $12,5 miliard

cartier5

Société Cartier nebo jen Cartier je francouzská společnost vyrábějící luxusní šperky, hodinky a další doplňky. Zakladatel společnosti byl Louis-François Cartier v roce 1847 v Paříži. Současným CEO společnosti je Stanislas de Quercize.

Společnost disponuje více než 200 obchody ve 125 zemích světa. Jedna z nejoblíbenějších kolekcí je „the Cartier WatchTank Anglaise“ a prodává se přibližně za 32 000 dolarů.

5. Prada – hodnota značky: $14,2 miliard

Prada-Spring-Summer-2012-Ad-Campaign-3

Prada byla založena v roce 1913 a za jejím vznikem stojí Mario Prada. Společnost sídlí v Itálii. V současnosti je vrcholný představitel značky Prada Patrizio Bertelli.

Značka Prada se může pyšnit strmým růstem své hodnoty z roku 2012, kdy se její celková cena na trhu zvýšila o neskutečných 63% – z 5,7 miliard dolarů.

Pradě náleží 69. místo v žebříčku 100 nejbohatších značek na světě za rok 2013 časopisu Forbes a tudíž právem lze říct, že v současnosti je Prada považována za jednu z nejvlivnějších společností v módním průmyslu.

Nejdražší kabelky Prada koupíte za 10 000 dolarů.

4. Chanel – hodnota značky: $15,3 miliard

vintagechanel5

Francouzskou značku Chanel založila Coco Chanel v roce 1909. Dnes jsou vlastníky společnosti Alain a Gerard Wertheimerovi – pravnuci byznys partnerů zakladatelky Coco Chanel. Sídlo společnosti je v Paříži.

Značka Chanel je známá svým luxusním zbožím, parfémy, atd. Jedna z největších celebrit, která se společností Chanel spolupracovala byla Marilyn Monroe.

Nejdražší kabelka  „The Chanel Diamond Forever“  stojí přibližně 261 000 dolarů.

3. Gucci – hodnota značky: $17,8 miliard

CHARLOTTE-CASIRAGHI-GUCCI-AD-e1387298075216

Třetí nejhodnotnější módní značkou je s hodnotou 17,8 miliard dolarů značka Gucci. Gucci pochází z italské Florencie a vznikla v roce 1921, zakladatelem byl Guccio Gucci.

Gucci dnes náleží skupině Gucci Group a jejím majitelem je Kering (dříve PPR) – francouzská společnost, pod níž patří i značky Alexander McQueen, Brioni, Gucci, Puma, Volcom a další.

Značka Gucci zaznamenala významný růst v roce 2012, kdy se hodnota této značky zvýšila o astronomických 48% z 8,6 miliard dolarů na 12,7 miliard. V žebříčku TOP 100 nejbohatších značek roku 2013 zaujímá 39. příčku.

Světoznámá krokodýlí kabelka se prodává za 35 000 dolarů.

2. Hermès – hodnota značky: $218 miliard

hermes-fw-2010-ad-campaign-6

Hermés nebo Hermès Paris je francouzská značka, založená v roce 1837. Hermés je známá svými oranžovými kabelkami. Jejich cena se v průměru pohybuje okolo 4 420 dolarů.

Hermés je také držitelem zajímavého rekordu. Kabelka  Hermès Birkin Bag byla prodána v aukci za úctyhodných 203 150 dolarů a stala se tak nejdražší kdy prodanou kabelkou.

1. Louis Vuitton – hodnota značky: $380 miliard

Louis-Vuitton-AD-w-Uma-Thurman-uma-thurman-144153_1000_609

Louis Vuitton Malletier nebo zkrácené Louis Vuitton, případně LV, je francouzský módní gigant, za jehož vznikem stál módní návrhář Louis Vuitton v roce 1854. V současnosti je značka Louis Vuitton nejbohatší módní značkou v průmyslu. Její hodnota činí $380 miliard.

I přes své nejvyšší postavení na modním trhu značka Louis Vuitton zaznamenala v roce 2012 12% pokles své hodnoty.

Jen pro představu. Ceny, za které je možné si pořídit kabelky Louis Vuitton se pohybují v řádech tisíců dolarů.

Známé Tambour Monogram hodinky pak seženete v cenách od zhruba 26 do 30 tisíc dolarů.

V žebříčku „Nejbohatší luxusní značky roku 2013 – The World’s most valuable brands (Forbes)“ zaujal Louis Vuitton 10. příčku. Před něj se dostali například Google, IBM, Coca-Cola nebo Apple.

Je to také nejvyšší umístění z evropských značek ve všech průmyslových oborech. Zajímavé také je, že 5 značek z našeho žebříčku 10 nejvlivnějších a nejbohatších módních značek pochází z Francie.

Tento žebříček byl sestaven magazínem www.TheRichest.com – 10 nejmocnějších luxusních módních značek na světě.


Avatar

Redakce

Bavíme, radíme a inspirujeme. Jsme FashionMagazin.cz a na českém internetu fungujeme už od roku 2012!